Parkingi są jednym z naturalnych miejsc, gdzie można stosować fotowoltaikę w formie zadaszeń. Dzięki temu nie tylko produkujemy energię elektryczną ze słońca, wykorzystując powierzchnię, która już posiada funkcję użytkową, ale również zacieniamy miejsca postojowe, co wprost przekłada się na komfort kierowców wsiadających do samochodów. Możliwość zastosowania różnych systemów konstrukcyjnych pozwala dostosować się do indywidualnych wymagań Inwestora.

Moduły fotowoltaiczne tworzące pokrycie mogą być wykonane w różnej formie. Zarówno jako pokrycia szczelne zabezpieczające samochody przed opadem atmosferycznym, jak również w ustawieniu kaskadowym lub w formie lameli. Każde z tych rozwiązań klasyfikowane jest jako bezpieczne dla użytkownika.  Moduły fotowoltaiczne bezramkowe typu szkło-szkło składają się z  laminowanych szyb, przez co nawet w przypadku uszkodzenia mechanicznego, pozostają na swoim miejscu.  Stopień przezierności może być dobrany wg wymagań, od całkowicie nieprzeziernych do przeziernych w stopniu umożliwiającym funkcjonowanie powierzchni biologicznie czynnych pod zadaszeniami.  Wpływa to bezpośrednio na moc instalacji, jaką można uzyskać z danej powierzchni. Waha się ona  zazwyczaj w przedziale pomiędzy 50 Wp/m2-200 Wp/m2. Zastosowane mogą być ogniwa o różnych parametrach, szkło barwione lub folia kolorowa. W końcowym efekcie możemy uzyskać praktycznie nieograniczoną liczbę wariantów rozwiązania.

Połączenie modułów z funkcją NoFrost eliminuje konieczność odśnieżania pokrycia, zabezpiecza przed możliwością powstania sopli mogących uszkodzić osobę lub pojazd, jak również umożliwia produkcję energii elektrycznej w miesiącach zimowych (w okresach, kiedy standardowe rozwiązania są przykryte śniegiem). Na podkonstrukcję zastosowanym materiałem może być stal, aluminium, drewno klejone, jak również połączenia tych materiałów.

Stal umożliwia projektowanie prawie dowolnych kształtów o dużych rozpiętościach, aluminium konstrukcji lekkich, oszczędnych w wyrazie a drewno jako materiał naturalny dobrze komponuje się  zarówno z nowoczesnym jak i tradycyjnym otoczeniem, w tym obiektami zabytkowymi, pozwalając połączyć tradycję z nowoczesnością. Przy czym każde z tych rozwiązań charakteryzuje się wysoką trwałością i nieskomplikowaną konserwacją w trakcie eksploatacji. Dotyczy to również instalacji fotowoltaicznej, pracującej bezobsługowo (przeglądy jak dla standardowych instalacji elektrycznych w obiektach, możliwy zdalny monitoring, wizualizacja danych, wpięcie do systemu BMS).

Proponowane rozwiązania nadają się zarówno jako zadaszenia pojedynczych miejsc postojowych, jak również w przypadku inwestycji wielostanowiskowych (w tym na terenach publicznych, gdzie dochodzą dodatkowe wymagania ze względów bezpieczeństwa). Naturalnym uzupełnieniem fotowoltaiki na parkingach stają się coraz popularniejsze stacje ładowania samochodów elektrycznych, co pozwala popularyzować ten rodzaj napędu, dodatkowo przyczyniając się do poprawy czystości środowiska naturalnego.

Parametry techniczne systemu
Rzeszów / Wyższa Szkoła Prawa i Administracji

Rzeszów / Wyższa Szkoła Prawa i Administracji

Jasionka / Podkarpacki Park Naukowo Technologiczny

Jasionka / Podkarpacki Park Naukowo Technologiczny

Zaczernie/ML System S.A.

Zaczernie/ML System S.A.

Rzeszów / Wyższa Szkoła Prawa i Administracji

Rzeszów / Wyższa Szkoła Prawa i Administracji

Zaczernie/ML System S.A.

Zaczernie/ML System S.A.

Jasionka / Podkarpacki Park Naukowo Technologiczny

Jasionka / Podkarpacki Park Naukowo Technologiczny

Realizacja marketingstudio.pl