Fotowoltaika w małej architekturze
Przystanek fotowoltaiczny

Przystanek miejski – element infrastruktury systemu transportu zbiorowego. Jest to wyznaczone miejsce oczekiwania przez pasażerów oraz zatrzymania i postoju autobusu w celu umożliwienia pasażerom wejścia/opuszczenia pojazdu. Przystanki autobusowe są miejscami, gdzie można zastosować fotowoltaikę w formie zadaszeń i ścian zewnętrznych. Produkcja energii elektrycznej ze słońca wykorzystuje istniejącą powierzchnię, której zadaniem jest osłona pasażerów przed deszczem, śniegiem i podmuchami wiatru. Przystanki autobusowe mogą być wykonane z różnych materiałów konstrukcyjnych: aluminium, stal zaspokajając walory estetyczne i eksploatacyjne. Idealnym rozwiązaniem dla przystanków autobusowych są  panele szkło-szkło bezramkowe wykonane w formie przeziernej lub na szkle barwionym w masie.

Ławki parkowe SMART

Ławki są elementem małej architektury służącym do odpoczynku. Innowacyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie paneli fotowoltaicznych w ławkach parkowych w formie zadaszenia. Produkcja energii elektrycznej ze słońca wykorzystuje istniejącą powierzchnię daszku do podgrzania siedziska, oświetlenia LED, zasilania monitoringu otoczenia, stacji ładowania urządzeń mobilnych lub sieci Wi-Fi. Ławki parkowe mogą działać autonomiczne lub przy zasilaniu zewnętrznym 230 V. Ławki parkowe wykonane są najczęściej z drewna, dzięki czemu stanowią naturalny element otoczenia. Jednakże wraz z rozwojem cywilizacji i szeroko rozumianą nowoczesnością elementami konstrukcyjnymi mogą być zarówno aluminium jak i stal. W ławkach parkowych zastosowano panele szkło-szkło bezramkowe wykonane w formie przeziernej lub na szkle barwionym w masie.

Parkingi dla rowerów

W ostatnim roku w Europie bardzo popularny jest temat rowerów miejskich. Dla wielu jest to rozwiązanie komunikacyjnych problemów na zatłoczonych ulicach. W miastach powstają  stacje rowerowe, które są automatycznymi parkingami rowerowymi, w których możemy pobrać i oddać rower, a przy wielu sklepach, centrach handlowych, biurowcach, szkołach ustawione są specjalne stojaki na rowery. Fotowoltaiczne wiaty rowerowe są rozwiązaniem, których zadaniem  jest nie tylko ochrona pojazdów przed deszczem i śniegiem,  przy okazji spełniania funkcji ochronnej produkują energię elektryczną, przyczyniając się do poprawy ochrony środowiska. Materiałami konstrukcyjnymi z których wykonane są wiaty rowerowe mogą być: aluminium, stal lub drewno, natomiast na dachach wiat zastosowano panele szkło-szkło bezramkowe wykonane w formie przeziernej lub na szkle barwionym w masie.

Energia wytworzona dzięki panelom fotowoltaicznym może posłużyć do zasilania: oświetlenia LED, stacji ładowania telefonów komórkowych, sieci Wi-Fi, podgrzania siedziska lub stacji ładowania rowerów elektrycznych.

Parametry techniczne systemu
Koncepcja / Fotowoltaiczny przystanek autobusowy

Koncepcja / Fotowoltaiczny przystanek autobusowy

Koncepcja / Fotowoltaiczny przystanek autobusowy

Koncepcja / Fotowoltaiczny przystanek autobusowy

Koncepcja / Fotowoltaiczna „ławka Smart” z systemem do ładowania urządzeń mobilnych

Koncepcja / Fotowoltaiczna „ławka Smart” z systemem do ładowania urządzeń mobilnych

Koncepcja / Toaleta publiczna energetycznie dodatnia z zastosowaniem fotowoltaiki

Koncepcja / Toaleta publiczna energetycznie dodatnia z zastosowaniem fotowoltaiki

Rzeszów / Filharminia Rzeszowska

Rzeszów / Filharminia Rzeszowska